woensdag 18 maart 2015

Twenty five | Wat maakt een dag een fijne dag?

Ik heb de laatste tijd best wel heel veel fijne dagen. Maar ja, wanneer is een dag nou precies fijn? En trouwens, definieer fijn! Daar had ik laatst nog een 'discussie' over met twee studievriendinnetjes -Taalwetenschap hè..-, wanneer noem je iets 'leuk', en wanneer is iets 'fijn' of 'lekker'? Fijn is gewoon een woord dat tevredenheid omschrijft. Als iets 'fijn' is, dan is het goed. Dan zie ik een glimlachende emoji voor me. Die met die lieve rode wangetjes, weet je wel? Goed. Klaar met dat ge-bla om het woord 'fijn'. Ik ga eens even een lekkere lange lijst geven wat voor mij een fijne dag maakt. 

(Bron)

1. Als het zonnetje schijnt
2. Fijne muziek die lekker aansluit op hoe je je voelt
3. Of juist niet, waardoor je tot rust komt of juist een energy boost krijgt
4. Leuke blogjes lezen 
5. Überhaupt geinspireerd raken door dingen
6. Als de schooldag lekker 'snel' gaat, waardoor ik meer tijd heb om leuke dingen te doen
7. Wanneer ik enthousiast word door een leuk, interessant college
8. Samen ontbijten met pap en mam
9. Fijne, leuke gesprekken met vrienden of vriendinnen 
10. Chocola
11. Als ik tijd heb voor een lange wandeling
12. Als ik boodschappen heb gedaan, en mijn kastjes -en koelkast- liggen weer vol met lekkere dingen.
13. Een volle accu van mijn laptop en/of iPhone. Ja, daar kan ik blij van worden. Erg eigenlijk he?
14. Als ik mijn to do list afgewerkt krijgt. Of in ieder geval voor een groot deel.
15. Als ik moet lachen om iets. Duh. 
16. Als ik veel thee drink. Want thee is fijn. Leuk? Lekker? Haha. Grapje.
17. Als ik me een keer minder zorgen maak om kleine dingen
18. Het zien van -kleine- dieren. Ja, zo cheesy ben ik.
19. Als ik inspiratie heb om een post te schrijven
20. Leuke reacties op mijn artikel(en)
21. Gitaar spelen. Zingen. Piano spelen. Muziek maken. Nummers schrijven. Al die dingen. Die maken me echt intens gelukkig. Echt waar. 
22. Shoppen. Ik kocht bijvoorbeeld laatst nieuwe Clark Desertboots. Ik kan daar oprecht een paar dagen heel gelukkig door worden. 
23. Als er een leuk programma op TV is.
24. "Uit" gaan. Om te eten, vooral. Uit eten gaan. Lunchen. Dat soort dingen. Dat maakt een dag echt leuk! 
25. Als ik een beetje tevreden ben met mijn spiegelbeeld. Ook niet onbelangrijk! 

Wat maakt voor jullie een dag fijn? Of vinden jullie fijn een stom woord? Dikke knuffel! 

13 opmerkingen:

  1. Ik vind fijn geen stom woord hoor. Het is een beetje net als leuk.. wat zegt het? Ik krijg er een positief gevoel bij en dat is het belangrijkste.
    Ik heb een fijne week, want ik heb lekker vakantie en de zon schijnt lekker!

    En uit eten = fijn, nieuwe schoenen = fijn.. ik vind je hele lijstje fijn!

    Fijne dag Stella!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hou ook van het woord fijn! En goed dat je tevreden bent met je spiegelbeeld!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij 'fijn' denk ik aan een boswandeling met pap, theeleuten op de bank met mam of een terrasje pakken met vriendinnen. Bij 'leuk' denk ik aan iets actievers: bowlen, dagje Efteling of een weekendje weg. Does that make sense? :P Hoe dan ook, fijne/leuke lijst! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind Sylvia's omschrijving van 'fijn' en 'leuk' wel passend denk ik.
    Fijn geeft mij een heel warm en knus gevoel, zoals die emoji met die rode wangetjes ja. Dat het allemaal gewoon oké en goed is. Fijne lijst is dit - warm en knus en tevreden - maar ook leuk - want er staan ook allemaal leuke dingen in. Haha :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die Clarks zijn zo mooi<33 Fijn is een fijn woord haha, het roept alleen maar positiviteit op! En wat een fijn lijstje, sowieso maakt chocola me altijd blij, addicted much :')
    X Emma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, wat een super fijn lijstje! (snap je hem? Fijn, haha oke nee sorry). Nee even serieus, echt een lijstje om gelukkig van te worden! Mijn dag is echt compleet als ik eens goed kan lachen dat het zoveel pijn doet aan mijn buik. Dat vind ik echt geweldig! Liefs, Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha, die volle accu... Stiekem best herkenbaar... Ik word nu vooral heel erg gelukkig van het mooie weer! Niet normaal wat dat met je kan doen...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh zo'n leuk artikel! Ik kan ook heel blij worden van het zonnetje, maar ook van goede muziek luisteren in de trein, of een goed boek. :)

    Liefs! Evelien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een BEETJE tevreden met je spiegelbeeld? :O STELLA KOM OP. Je mag heus tevreden zijn met je zelf hoor meis, je bent prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De zon! Daar word ik blij van. En dat je nu overal weer bloemetjes ziet. En dat ik zondag ga ik hoe de lammetjes voor het eerst naar buiten mogen :D

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het strand! Ik word heeeel blij van het strand. Lekker uitwaaien, pannekoeken eten op de boulevard, pootje baaien en - als het water niet té koud meer is - zwemmen in de zee.
    Het is de enige plek waar ik écht tot rust kan komen. En dat zegt nogal wat :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh leuk om te lezen! Van zo'n FIJN lijstje word ik blij! :)

    BeantwoordenVerwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.