vrijdag 20 maart 2015

Waarom houd ik toch zo van badderen?

Ik ben Stella en ik heb een verslaving aan in bad zitten. Ik vind het maar moeilijk om hiervoor uit te komen. Het is toch een beetje vreemd. Nee, grapje, iedereen mag weten dat ik graag in bad zit. Ik raad het zelfs heel erg aan! Maar, dan kan je je afvragen; "Stel, waarom zit jij dan zo graag in bad?". Niet dat iemand dat ooit aan mij vraagt, maar ik had gewoon zelf ineens de ingeving om dat eens even te analyseren. Heb ik ook weer wat om over te schrijven -en om te doen tijdens een oersaai college-. Ja, nee, eigenlijk zou ik op moeten letten, maar we bespreken huiswerk. En ik had de hele opgave goed. Even opscheppen hoor. Tsja. O ja, en het is ook studie-ontwijkend gedrag. Zucht. 
Als je in bad zit, kun je niks doen
Ik kan heel slecht ontspannen. Als ik twee minuten stil op de bank lig 'verveel' ik me al. Dan moet de TV aan, of ik pak mijn telefoon. Of mijn laptop. Of ik ga liggen bedenken wat ik allemaal nog meer kan doen. Gitaar spelen bijvoorbeeld. Ik heb gewoon nooit rust in mijn kont. Maar, als ik in bad zit, dan moet ik wel! Ook al lig ik in bad nog vaak te lezen of te studeren. 

Studeren zonder afleiding
Dat brengt mij dus op het volgende; Omdat je in bad niks anders kunt doen dan wat je binnen handbereik hebt (samenvattingen, bijvoorbeeld), moet je eigenlijk wel. Ik kan in bad echt heel goed studeren. Dan lig ik gewoon met mijn samenvatting te chillen. En omdat ik dus niet afgeleid kan worden, werkt dat gewoon heel goed voor mij. 

Je krijgt een zacht huidje
Oké, je moet natuurlijk nooit te lang in bad dobberen, want dan krijg je zo'n rimpelhuidje. Niet dat dat een probleem is, geloof ik. Maar, ik merk dat ik na in bad zitten een zachte huid heb. Ik smeer me wel altijd eventjes in erna, want anders droogt je huid juist weer heel erg uit. Geen idee waarom, ik ben geen beauty expert. 

Het is lekker warm
Ik heb het heel vaak koud. Een echte koukleum, wat ik een heel raar woord vind. In bad is het altijd zo lekker warm. En als ik het te heet krijg, gooi ik er gewoon weer een beetje koud bij. Ik ga ook altijd al in bad zitten als er nog maar een klein laagje in ligt, omdat het anders zo zonde is van het water. O ja, en nog zoiets; Als je uit de douche stapt, is het al-tijd koud. Maar als je uit bad stapt niet, want door het warme water is het in de badkamer automatisch ook al warmer. Ik heb het in ieder geval nooit koud als ik uit bad stap, en wel als ik onder de douche vandaan kom.

Zitten jullie ook graag in bad? En waarom dan? Ik weet dat dit artikel eigenlijk nergens op slaat, maar ik ben raar. En raar is soms best leuk, toch? Ik heb nu in ieder geval ontzettend veel zin om in bad te gaan. Dat krijg je d'r van hè?! Liefs, Stells. 

16 opmerkingen:

  1. Helemaal mee eens! Helaas houd ik het nooit zo lang vol in bad haha, dan word ik helemaal duf!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In ons oude huis zat ik volgens mij altijd in bad. Ik was er echt gek op. Vooral met een boek en iets te drinken, ik kon er uren inzitten. Toen we gingen verhuizen en ik een keer niet lekker werd terwijl ik in bad zat was het de laatste keer. Daarna heb ik er nooit meer in gezeten. Maar misschien ga ik het binnenkort maar weer eens doen. X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb precies hetzelfde als Daphne! Vind het heerlijk, maar hou het nooit zolang vol! :( Misschien dat ik vanmiddag heel even ga badderen! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooooh heerlijk badderen, ik vind het heerlijk. Wij hebben de kerstlampjes nog in de badkamer hangen en als ik dan 's avonds in bad zit met die lampjes aan EN MEGA VEEL SCHUIM IN BAD, dan word ik zo gelukkig. Wat heerlijk vind ik dat.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nu heb ik zin om in bad te gaan haha, maar ik heb geen bad :( Bij mijn ouders wel, ik deed het niet zo vaak omdat het zoveel tijd kost haha, maar áls ik het dan deed was het zó fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Grappig dat je zo graag in bad zit, ik vind het juist vreselijk! Of nou ja, vreselijk, ik doe het gewoon nooit. En ik heb trauma's van het bad van mijn gastgezin in Engeland, brr....
    Ik kan me voorstellen dat het wel heerlijke ontspanning is!
    X Emma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zaaaalig! Ik hou ook van een bad, het is sinds jaren dat we nu voor het eerst geen bad meer hebben en eigenlijk mis ik het wel. Ik zag het echt als een ontspanningsmomentje met een flow of boek er bij, heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haha mijn vriend is ook een echt badder-mens ;) ik helemaal niet. Wij hebben wel een bad thuis maar ga altijd onder de douche. In bad gaan met mijn vriend vind ik dan weer wel heel leuk! :) dan kan ik daar wel de tijd voornemen, zeg maar...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ooooh dat snap ik heel goed (: Ik kan me alleen echt niet voorstellen om in ons bad hier thuis met zijn tweetjes te zitten. Volgens mij past er dan niet eens meer echt water bij, hahaha. Liefs!

      Verwijderen
  9. Ik vind het ook heerlijk zeker als het koud is, maar als het bad eenmaal vol is heb ik zoiets van oké, wat doe ik hier haha. Dan verveel ik me ook best gauw!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, herkenbaar. Ik kan ook echt niet goed niks doen, zelfs niet in bad, hihi.

      Verwijderen
  10. Allemaal geweldige redenen om nog meer in bad te gaan! Ik kan er ook echt zo van genieten! Even alle drukte om me heen weg hebben, oogjes even toe en ontspannen maar! Studeren in bad heb ik nog niet gedaan, maar dat ga ik echt eens proberen! Superleuk artikel Liefs, Xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah, lieve reactie! Ja, je moet het echt eens proberen, het werkt echt voor mij (: Alvast veel badderplezier! Liefs X

      Verwijderen
  11. Badderen is ook gewoon heeel fijn.. :-) Zeker na een lange werk- of schooldag!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hahaha, ik ben juist helemaal geen badderfreak (terwijl we wel een prima bad hebben)! Ik verveel me altijd al heel snel, al kan het tegenwoordig ook wel lekker zijn omdat ik het nu soms zo druk heb dat het wel lekker is een halfuurtje verplicht niets te moeten doen. Overigens wel grappig dat een aantal vrienden van me wel allemaal regelmatig in bad gaat, is dat een jongensdingetje ofzo? :')

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zou het niet weten! Ik heb het er niet echt met mijn vrienden over, hihi. Zou ik eens moeten doen. Mini-onderzoek, hahaha! Maar het is echt wel een tip; Als je het lastig vindt om te ontspannen is in bad gaan wel echt een 'uitkomst' soms! Liefs (:

      Verwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.